Poslanik kao milost svjetovima |
Hvala Allahu, Gospodaru svih svjetova. Neka je salavat i selam na miljenika Muhammeda, s.a.v.s., na njegovu časnu porodicu, plemenite ashabe i na sve koji su međusobno milostivi. Kad bi čovjek imao stotinu jezika i njima spominjao Allaha i stalno Mu zahvaljivao, ne bi se mogao nazahvaljivati na milosti kojom ga je Allah počastio. Ebu Abbas el-Mersi je rekao: Allah, u suri Enbija, u 107. ajetu, kaže: “I tebe smo svim svjetovima poslali samo kao izraz milosti”. Braćo, kolika je to čast svima nama što imamo za Poslanika Muhammeda, Allahovo najdraže stvorenje?! On nas odgaja u životu i usmjerava kako da ponosno živimo i kako da steknemo zadovoljstvo Gospodara. Spomenuti učenjak El-Mersi je rekao: Ovo je i sam Poslanik rekao: “Ja sam darovana milost”. (115. Hakim, Ibn Sa´d, Ibn Asakir, Bezzar) Allah je dao da bešika Muhammeda, s.a.v.s., zaljulja kao siroče. Ta sirotost je postala izvor veličine i milosti prema svemu stvorenom. “Budite milostivi onima na Zemlji, vama će se smilovati Onaj na nebesima”. (116. Ebu davud, Tirmizija, Ahmed, Hakim) Gdje su danas milosrdni? U predajama stoji: “Milost je bolja od pretjerivanja u ibadetu”. Šta ovo znači? Ljudima ibadet mora biti odmor, a ne teret i tegoba. Poslanik je prema svakom čovjeku pokazivao milost i nije dozvoljavao da ljudi svojim ibadetima sebi otežavaju. “Čuo sam da danju postiš, a noću klanjaš. Nemoj to činiti. Ti imaš obaveze prema tijelu, prema svojoj duši, prema ženi… Posti tri dana mjesečno, to se računa kao stalni post”. (118. Buharija, Muslim) Poslanik je pokazivao milost prema roditeljima svojih ashaba. Tako se navodi primjer ashaba koji je došao Poslaniku i rekao mu: “Njima se ti vrati, pa ih nasmij kao što si ih i rasplakao”. (119. Ebu Davud, Nesaija, Ibn Madže, Hakim) Milost se javlja u svim oblicima dobra, korisnim akcijama i međusobnoj saradnji. Mnogi misle da će biti spašeni jedino ukoliko budu izvršili sve što čuju da im neko preporuči. To je pogrešno. Čovjek često i najmanjom milošću prema nekome ili nečemu stekne Allahovo zadovoljstvo i bude spašen. Takva milost u najsitnijim vidovima pomete sve skrivene nesreće nepoznatih puteva, čisti čovjeka od grijeha i skida sve terete. Podsjetimo se i na onog čovjeka koji je prakticirao izlaziti ljudima u susret na taj način što im je pozajmljivao novac. Šaljući svog izaslanika po prispjelu naplatu duga, savjetovao bi mu: “Uzimaj lakše (manje), a ostavljaj teže (više). I praštaj, ne bi li Allah i nama oprostio Takav će doći pred Gospodara, Koji će ga pitati: ‘Šta si radio na dunjaluku?’ On će kazati: ´Nisam imao mnogo dobrih djela, ali sam govorio svom izaslaniku: ’Uzimaj lakše (manje), a ostavljaj teže (više). I praštaj, ne bi li Allah i nama oprostio’. Allah će mu reći: ‘I Ja Tebi praštam’”. (120. Buharija, Muslim) Drugi bogataš kojeg će Allah na Sudnjem danu pitati šta je radio na dunjaluku, odgovorit će da se bavio kupoprodajom i dodat će: Ebu Zerr nam prenosi svoj razgovor sa Poslanikom: “Šta će čovjeka spasiti od vatre, o Božiji Poslaniče?” Poslanik mu je odgovorio: “Vjerovanje u Allaha”. “Ali, Božiji Poslaniče, uz to vjerovanje treba ići i dobro djelo”, reče Ebu Zerr. “Da, da dijeliš ono čime te Allah opskrbio”, reče mu Poslanik. Na to je Ebu Zerr ponovo upitao: “A ako je siromašan?” “Naređivat će dobro, a odvraćati od zla”, nastavio je Poslanik. “A ako ni to ne može?”, reče Ebu Zerr. “Neka pomaže onome kome je nanesena nepravda”, odgovori Poslanik. “A ako je slab, pa ni to ne mogne? Kakvu bi nadu ostavio svome prijatelju?”, upitao je Ebu Zerr. “Neka izbjegava vrijeđanje drugih”, rekao je Poslanik, nakon čega je Ebu Zerr dodatno upitao: Božiji Poslanik je na kraju rekao: “Nema vjernika koji neko od ovih djela izvršava a da ga ono neće uzeti za ruku i uvesti u Džennet”. (122. Taberanija, u velikom „Mu´džemu) Postavljamo pitanje: Kad je najveća potreba za milošću? Kad Poslanik podstiče na milost, prvenstveno je usmjerava prema siročetu, djetetu šehida i retardiranom. Ljudi žive u velikom strahu. Život im je ispunjen tegobama. Najveća milost koja im može biti pružena jest osloboditi ih tog straha. Poslanik, s.a.v.s., zastrašivanje je koristio samo u odgoju i napretku svojih prijatelja. U svakodnevnoj komunikaciji s ljudima, uvijek je koristio riječi: “Ne plašite se, vaš Gospodar je milostiv”. Svi oblici milosti koje susrećemo na zemlji su samo jedan od stotinu dijelova Allahove milosti, a sve preostale dijelove je Allah zadržao kod Sebe kako bi Se ljudima smilovao na Dan kad potreba za Njegovom milošću bude mnogo veća. Ovo je slika Allahove milosti koja tjera svaki strah iz srca. Od Poslanika se prenosi da je rekao: “Nema dana da nebo ne kaže: ‘Gospodaru, dozvoli mi da u komadima padnem na čovjeka, jer on prima Tvoja dobra, a odbija da Ti se zahvali’. Nema dana da Zemlja ne kaže: ‘Gospodaru, dozvoli mi da progutam čovjeka, jer on jede Tvoje blagodati, a odbija da Ti se zahvali’. Nema dana da more ne kaže: ‘Gospodaru, dozvoli mi da potopim čovjeka, jer on jede Tvoje blagodati, a odbija da ti se zahvali’. Nema dana da brda ne kažu: ‘Gospodaru, dozvoli nam da smrvimo čovjeka, jer se on koristi Tvojim blagodatima a neće da Ti se zahvaljuje’. Allah im svima odgovara: ‘Da ste ga vi stvorili, vi biste mu se smilovali. Pustite vi Mene i moje robove. Ako se oni pokaju, pa Ja sam im Prijatelj, a ako se ne pokaju, pa Ja sam njihov Liječnik’”. Dakle, ako je Allah zadovoljan s nama, On nam je Prijatelj i Njegovoj ljubavi nema kraja. A ako je nezadovoljan, onda je On naš Liječnik, Koji nam zamlađuje svaku našu ranu. I, završit ćemo s porukom iz jedne od Poslanikovih hutbi: “Zavolite se. Zavolite se zbog Allahove milosti i |
22 studenoga 2006
Poslanik kao milost svijetovima (Sulejman Bugari)
Pretplati se na:
Objavi komentare (Atom)
Nema komentara:
Objavi komentar