22 studenoga 2006

Odgoj (Nedzad ef.Becic)



Bismil-lahir-rahmanir-rahim




"One koji vole da se o vjernicima sire bestidne glasine, ceka teska kazna i na ovom i na onom svijetu; Allah sve zna, a vi ne znate. "
En-Nur 19
Draga braco cijenjeni dzemaate!
U ovim mubarek danima poslije Ramazana, vjerujem da se jos osjeca ramazanska atmosfera, nastavljamo kazivati o edebu-odgoju bez kojeg nema ni dobrog muslimana. Ajete iz sure Hudzurat nismo ostavili, ali kada je rijec o odgoju nemozemo a da ne svratimo u suru Nur i njene prekrasne savjete bez kojih zaista nema hajra medju ljudima, muslimanima u prvom redu. Naneupitna je istina da se od nas muslimana u svim nasim odnosima trazi prije svega iskrenost i postenje, rijec iza koje ce stajati onaj koji je izgovori, emanet da se ne iznevjeri, a obecanje da se izvrsi.A bas o svemu tome u suri Nur naci cemo prelijepo kazano kako ga razumije i dijete, a kamo li neko ko se racuna u odrasle. Jedna od najgorih osobina je prenosenje tudjih rijeci o kojima smo i u prosloj hutbi nesto malo kazali, a pogotovo izmisljanje i objedjivanje postena svijeta. E bas o tome kazuje ovaj kur’anski ajet na pocetku hutbe.U sirenju losih glasina skrivena je losa namjera onih koji ih plasiraju, a u ocuvanju da se ne rasire lose glasine, pa makar i istinite bile skrivena je dobra namjera. I jedni i drugi imaju nijet, jedni da sirenjem losih glasina posiju smutnju, a drugi da upravo toj smutnji zatvore pute. Naravno, dragi Bog je na strani onih koji cuvaju cednost i integritet licnosti covjeka-muslimana, i onoga koji siri neistine i onoga o kome se neistine sire. Islam stiti sa svojim uputama i jedne i druge.A dragi Allah i prijeti: "One koji vole da se o vjernicima sire bestidne glasine, ceka teska kazna i na ovom i na onom svijetu; Allah sve zna, a vi ne znate. "
En-Nur 19 U tefsiru od Ibni Kesira u tumacenju ovoga ajeta stoji sledece:
"One koji vole da se o vjernicima sire bestidne glasine ceka teska kazna", tj. one koji su odabrali iznosenje na vidjelo ruznog govora o njima "ceka teska kazna i na ovom svijetu", tj. putem serijatske sankcije (hadda-izvrsenje kazne na dunjaluku), a na vjecnom svijetu kazna, "Allah sve zna, a vi ne znate", tj. prepustite Njemu takve stvari, ispravni cete biti. Imam Ahmed prenosi od Sevbana da je Vjerovjesnik, s.a.v.s., rekao: "Nemojte uznemiravati Allahove robove. Nemojte ih grditi i ruziti. Nemojte traziti njihove mahane i sramote, jer ko bude trazio sramotu svoga brata muslimana i Allah ce njemu traziti, tako da ce ga osramotiti u njegovoj vlastitoj kuci." Navedeni hadis najbolje kazuje u kakvom ce odnosu biti sa Allahom dz.s. oni koji lazi podmecu i tudje govore prenose. Hadis potvrdjuje da je Allah dz.s. na strani ostecenog i da ce mu to namiriti. Trebamo se braco draga, cuvati svega sto insana odvraca od vjere, a lijepa svojstva kod sebe izgradjivati. Moliti Allaha da nam omili vjeru u srcima kako bismo na taj nacin imali jedan filter koji bi nam preciscavao cak i nase misli, a kamo li rijeci prije nego ih izgovorimo. Intersantna je dova koju upucuje Allahov Poslanik tokom bitke na Uhudu: Imam Ahmed, uz jos nekoliko hadisa od Ebu-Rifaata ez-Zerkija, a ovaj od svoga oca da je cuo Resulullaha, s.a.v.s., kako cini dovu u Bici na Uhudu kada su musrici uzmicali, govoreci: - jedan dio od onoga sto je rekao: "Allahu moj, omili nam iman i ukrasi ga u nasim srcima, a odbaci od nas nevjerovanje, razvrat i neposlusnost i ucini nas od onih koji su upuceni..." U jednom merfu’ hadisu kaze se: "Koga obraduju njegova dobra djela, a krivo mu je zbog njegovih losih djela, taj je vjernik." Evo kriterija braco, kako cemo znati na najjednostavniji nacin jesmol i kakvi vjernici? Razmisljanje o ucinjenom, pa ako nam dusa osjeti zadovoljstvo i radost zbog ucinjenog dobrog djela, onda smo vjernici i da se rastuzimo i pokajemo zbog ucinjenog loseg. Na zalost nisu rjetki oni koji se ponose sa nevaljalstinama koje su pocinili, dok u isto vrijeme ima i onih koji zale zbog ucinjenih hajrata. Nasi licni kriteriji su nebitni ukoliko iza njih ne stoji iskrena vjera. Zaista je velika nepravda o ljudima iznosti neistine, istrazivati tudje mahane kojih svako ima. Takvima koji se bave bilo bi dobro da ima neko ko bi ih na neki nacin opomenuo i odvratio od loseg puta. U sahih hadisu navodi se tako od Enesa, r.a., da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao:"Pomozi svoga brata pa bio on onaj koji cini nekome nepravdu ili je ona nad njim ucinjena! (zalima i mazluma)" - pa sam upitao: "O Poslanice, znam kako bih pomogao mazlumu, ali kako pomoci zalimu?" Alejhis-selam rece: "Da ga sprijecis da nasilje ucini; to mu je, zaista, pomoc." Istina ovim hadisom se misli prije svega na nepravdu materijalne prirode, ali zar nije nepravda napadanje nekoga ko nema mogucnosti da se brani.Sve je to put na koji se skliznu oni koji u jeziku nemaju mjere, a to je put prokletnika o kojem nam govori Allah u suri En-Nur: "O vjernici, ne idite sejtanovim stopama! Onoga ko bude isao sejtanovim stopama, on ce na razvrat i odvratna djela navoditi. A da nije Allahove dobrote prema vama i milosti Njegove, nijedan se od vas ne bi nikad od grijeha ocistio; ali Allah cisti onoga koga On hoce. Allah sve cuje i sve zna." En-Nur 21 Mislim da bi najjednostavnije bilo kada bismo mogli kretati uvijek od sebe, pa ono sto je nama tesko i krivo da se o nama govori da je bolno i za druge, a ono sto je nama drago da je i drugima milo.To bi bilo pravedno, a pravedne Allah dz.s. Voli. Prenosi Ibn Ebi-Hatim od Abdullaha ibn Amra, r.a., koji kaze: "Uistinu je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: ’’Zaista ce oni koji su bili pravedni na dunjaluku biti na minberima od dragulja u blizini Milostivog Allaha, a zbog ucinjene pravde na ovom svijetu.’’ Danasnju bi hutbu bilo najbolje zavrsiti sa rijecima Muhammeda a.s. koje je uputio dragom Allahau u toku bitke na Uhudu: "Allahu moj, omili nam iman i ukrasi ga u nasim srcima, a odbaci od nas nevjerovanje, razvrat i neposlusnost i ucini nas od onih koji su upuceni..’’ Amin
Castrop-Rauxel 17.11.2006 M 26.sevvala 1427 H

Nema komentara: